måndag 1 september 2008

TRÄD


Idag stannade jag upp och betraktade ett träd. Jag har alltid älskat träd. De är vackra, stora och underbara, fylld med jordslig energi. Det har alltid smärtat mig när människor hugger ner träd.
Om man stannar upp en stund och betraktar trädet ser man alla linjer i den grova barken.Bladen som är alldeles gröna ännu.
Av alla träd i Svearike så känner jag något speciellt för eken. Bladens form, ekollonen och de djur som gömmer sig i dess krona.
Eken, ett träd som kan bli väldigt gammal och som bar blir vackrare med åren, färgad av visdom och livserfarenhet, precis som vi människor.


1 kommentar:

Anonym sa...

Oouuiii..en till trädälskare alltså *ler*
jag är ju ett lite av ett skogsrå som jag kanske berättat innan och träden är enormt energigivande och "talande". Lite som en vän om funnits i århundraden och bara ger och ger utan att kräva något tillbaka. Jag har t o m träd som jag kallar mina egna...hihi...
Emma