onsdag 24 september 2008

Fokusera tanken

Min moster var och hälsade på mig för 2 dagar sedan. Då berättade hon hur hennes väninna som blivit frälst ringt och berättat hur hon fått till sig att min moster skulle ta bort sina buddha statyer från sin salong så skulle det börja gå ännu bättre. Detta då det står i Bibeln att "du skall inga andra GUdar hava jämte mig". Min moster gjorde det och redan nästa dag så fick hon 2 st till som ville hyra stol i hennes salong. Så då rensade hon även sitt hem och tog bort det. Hon känner verkligen att saker började rulla efter det. Nu vill jag också tillägga att min moster inte är en troende kristen.
I alla fall, när hon först berättade detta för mig så kände jag bara nej.... vilket kan vara min spontana reaktion ibland. Men när jag sedan smälte det och det sjönk in så tänkte jag att ja det finns en poäng.
Det är viktigt att fokusera sin energi för att komma någonstans och jag tror att vilken Gud man än väljer att tillbe kan stärka en s tankar och få saker att ske. Men jag tror inte attd et spelar någon roll om det är den kristna Guden, Ganeisha, Buddha eller vad man än tror på. Det viktiga är att man fokusera. Man är ju mer spilttrad i energin om man tänker på alla typ och tillber dem samtidigt, hänger ni med?
FOKUS är viktigt, fokusera tanken......

Men i slutändan ska man helt klart tillbe det som känns bekvämast för en själv för jag menar det finns bara en Gud oavsett vad man har för namn att kalla den vid, det är samma kärlek och kraft...

Inga kommentarer: